رژیم فستینگ چیست؟!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 23 خرداد 1403
بازدید : 26
نویسنده : mozhgan

رژیم لاغری فستینگ به پنج شکل انجام می‌شود که شاید معروف‌ترین آن رژیم لاغری یک روز در میان باشد. در برنامه رژیم فستینگ شرایطی همچون روزه داری برای بدن به وجود می‌آید که سبب می‌شود بدن از چربی‌های ذخیره استفاده نماید و در نتیجه کاهش وزن و لاغری اتفاق بیفتد و این خاصیت آن مشابه رژیم کتوژنیک عمل می‌کند.از فواید برنامه رژیم فستینگ می‌توان به کاهش وزن متعادل و ماندگاری آن اشاره کرد، همچنین این رژیم برای بیشتر افراد چاق، بجز زنان باردار و شیرده، قابل انجام است و می‌توان آن را به مدت طولانی ادامه داد.

سایر مقالات : رژیم قلیایی یا آلکالین

همچنین نسبت به سایر رژیم‌ها بدن فرد پروتئین سوزی کمتری انجام داده و بیشتر چربی‌های ذخیره‌ای در طی فرایند چربی سوزی، از بین می‌روند. شما می‌توانید یک نمونه رژیم فستینگ (نمونه رژیم روزه داری) را بر اساس شرایط خود انتخاب نموده و ادامه دهید؛ البته بهتر است پیش از آن، با یک مشاوره تغذیه مشورت نمایید. انواع متداول و موثر رژیم فستینگ برای لاغری و تناسب اندام عبارتند از:

فستینگ یک روز درمیان

غذا خوردن با زمان محدود (شامل رژیم فستینگ ۸/۱۶، لاغری در یک روز (۲۴ ساعته)، رژیم جنگجو و…)

رژیم غذایی5:2

بدن انسان طوری طراحی شده است که آمادگی غذا نخوردن و عدم تامین کالری به مدت چندین ساعت در روز و حتی چندین روز در هفته را دارا می باشد. این موضوع به خلقت انسان و زندگی او در دوران های گذشته بر می گردد که انسان برای تامین غذای مورد نیاز خود ناچار بود چندین روز به شکار بپردازد تا بتواند غذای خود را تامین نماید.

سایر مقالات : عوارض رژیم فستینگ

بنابراین انسان در گذشته نیز برای زنده ماندن طوری طراحی شده است که بتواند چندین روز نیز بدون غذا باقی بماند. رژیم فستینگ نیز بر این توانایی ذاتی و بالقوه بدن انسان پایه ریزی شده است و انواع مختلفی دارد. شاید در ۵۰ تا ۱۰۰ سال گذشته به دلیل فعالیت بدنی بیشتر افراد و خوابیدن زود هنگام در شب، ریتم زندگی بدن افراد به یک سبک زندگی سلامت نزدیکتر بود. امروزه انسان ها فعالیت بدنی کمتری دارند و در عین حال ساعات طولانی تری از روز کالری، خوراکی، غذا و تنقلات گوناگون دریافت می کنند. این موضوع موجب اضافه وزن و افزایش ابتلا به بیماری های مختلف طی دهه های اخیر شده است.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com